środa, 20 maja 2020

Pivot Animator

Klasa 5


Patyczaki w ruchu.   Tworzenie prostych animacji.

Pivot Animator to przyjazny dla użytkownika program do tworzenia dwuwymiarowych animacji stickmanów (patyczaków). Głównym założeniem jest możliwość intuicyjnego poruszania i przesuwania figur poprzez przeciąganie uchwytów. Animacje tworzy się z klatek dodawanych do osi czasu, która znajduje się u góry ekranu. Wykonanie płynnej animacji zajmuje więcej czasu, niż na przykład we Flashu, ponieważ Pivot nie posiada funkcji generowania klatek pośrednich. Z drugiej strony czyni to Pivota programem niezwykle łatwym w obsłudze i daje animatorowi pełną kontrolę nad ruchami figur. Nowe figury tworzy się w edytorze figur, zatem do animacji można wprowadzić praktycznie każdy obiekt. Animacja może zostać wyeksportowana do wielu formatów, które są akceptowane m.in. na YouTube i innych stronach internetowych. Mimo swojej prostoty, przy odrobinie czasu i wysiłku Pivot pozwala stworzyć naprawdę zaawansowane animacje.


Obejrzyjcie film - Pierwsze kroki w Pivot Animator
Źródło: Youtube, ScratchSPWZ


Poniżej Instrukcja krok po kroku:
(Źródło: Nowa Era, Podręcznik do Informatyki, Lubię to!)

Główne narzędzia programu Pivot:




  Dodanie tła





Dla chętnych na dodatkową ocenę:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pivot Animator, cz.3, 4.06.2020 r.

Podróż z przeszkodami Przygotuj fantastyczny film przygodowy