Patyczaki w ruchu. Tworzenie
prostych animacji.
Pivot Animator
to przyjazny dla użytkownika program do tworzenia dwuwymiarowych animacji
stickmanów (patyczaków). Głównym założeniem jest możliwość intuicyjnego
poruszania i przesuwania figur poprzez przeciąganie uchwytów. Animacje tworzy
się z klatek dodawanych do osi czasu, która znajduje się u góry ekranu.
Wykonanie płynnej animacji zajmuje więcej czasu, niż na przykład we Flashu,
ponieważ Pivot nie posiada funkcji generowania klatek pośrednich. Z drugiej
strony czyni to Pivota programem niezwykle łatwym w obsłudze i daje animatorowi
pełną kontrolę nad ruchami figur. Nowe figury tworzy się w edytorze figur,
zatem do animacji można wprowadzić praktycznie każdy obiekt. Animacja może zostać
wyeksportowana do wielu formatów, które są akceptowane m.in. na YouTube i
innych stronach internetowych. Mimo swojej prostoty, przy odrobinie czasu i
wysiłku Pivot pozwala stworzyć naprawdę zaawansowane animacje.
Obejrzyjcie film -
Pierwsze kroki w Pivot Animator
Źródło: Youtube, ScratchSPWZ
Poniżej Instrukcja krok po kroku:
(Źródło: Nowa Era, Podręcznik do Informatyki, Lubię to!)
Główne narzędzia programu Pivot:
Dla
chętnych na dodatkową ocenę:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz